İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının görev tanımı; 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 30. ve 36. maddelerinde tanımlanmış olup Başkanlığımız aşağıdaki görevleri yerine getirmektedir:
1- Üniversitemize bağlı birimlerin ihtiyacı olan ve birimlerce talep edilen taşınır ve taşınmaz malların, araç, gereç ve hizmetlerin Başkanlığımıza tahsis edilen yılı bütçe ödenekleri dâhilinde cari mevzuatına uygun olarak ihale, doğrudan temin ve Devlet Malzeme Ofisi (müteferrik ve katalog alım) aracılığıyla satın alma iş ve işlemlerini gerçekleştirmek,
2- Mülkiyeti Üniversitemize ait veya tahsisli taşınmazların, mevzuatlara uygun olarak kiralama ihalelerini yürütmek, kiralanan taşınmazlara ilişkin kira ödemelerini düzenli takip etmek ve taşınmazlara ilişkin işlemleri gerçekleştirmek,
3- Başkanlığımızca faturası ödenen elektrik, su, doğalgaz, mobil ve sabit telefon hattı, internet ve ihale ilan giderlerine ilişkin rutin ödemelerin (avans/mahsup işlemleri dâhil) tahakkuk işlemlerinin ilgili mevzuata uygun olarak sağlıklı ve süratli düzenlenmesini sağlamak.
4- Başkanlığımız kadrosunda bulunan personellerin (memur, sözleşmeli personel, sürekli işçi) maaş, özlük hakları, harcırah ödemeleri, vergi ve sosyal güvenlik hükümlerinin mevzuatlara uygun olarak sağlıklı ve zamanında gerçekleştirmek,
5- Başkanlığımızın görev alanları ile ilgili hususlarda resmi iş ve işlemleri takip etmek ve bunlarla ilgili resmi yazışmaları yapmak genel evrak hizmetlerini yürütmek ve arşiv hizmetlerini tesis etmek,
6- Satın alımı gerçekleştirilen mal ve malzemelerin Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak kayıtlara alınması, depolanması, korunması ve dağıtımını sağlama işlemlerini yürütmek ve Başkanlığımızın sorumluluğundaki alanlarda taşınır işlemlerini tesis etmek,
7- Üniversitemiz envanterine kayıtlı resmi hizmet araçlarının sevk ve idaresini gerçekleştirmek, bakım-onarım işlemlerini yürütmek,
8- Üniversitemiz yerleşkelerindeki hizmet binalarının ve çevresinin özel güvenlik hizmetlerini yerine getirmek ve Başkanlığımıza bağlı alanların temizlik hizmetlerini yürütmek,
9- Üniversitemiz bünyesinde bulunan lojmanların başvuru, puanlama, tahsis ve geri alma iş ve işlemlerini yürütmek.
10- Üniversitemiz Sivil Savunma planlarını hazırlamak ve planları güncellemek, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak, personele eğitim vermek, tatbikatlar düzenlenmek.
11- Görev alanıyla ilgili Rektörlük Makamı ve Genel Sekreterlik makamı tarafından verilecek diğer benzeri diğer görevleri yapmak.